Kamis, 12 November 2015

3 Cara Tahu Jika Reiki Really Works

3 Cara Tahu Jika Reiki Really Works

Sama ada anda seorang pelajar yang bercita-cita Reiki atau semata-mata seorang penyelidik ingin tahu, apabila anda menjadi lebih biasa dengan konsep Reiki sebagai alternatif penyembuhan holistik, anda mungkin mendapati diri anda tertanya-tanya jika Reiki benar-benar berkesan. Kamu tidak keseorangan. Ramai yang bertanya soalan yang sama, jadi di sini adalah 3 cara anda boleh tahu jika Reiki benar-benar berkesan.

Way Pertama Tahu Jika Reiki Really Works:

Memahami Konsep

Cara pertama untuk tahu jika Reiki benar-benar berkesan adalah untuk mendapatkan pemahaman yang lebih baik daripada falsafah di sebaliknya. Apabila anda boleh memahami konsep, anda menjadi lebih terbuka kepada pengalaman yang berpengetahuan dan peribadi konsep itu.

Walaupun Reiki ditemui kurang daripada 100 tahun yang lalu, konsep asas adalah ribuan tahun. Berasaskan andaian purba Timur bahawa segala-galanya yang wujud adalah, pada dasarnya, tenaga, dan bahawa semua kehidupan, pada asasnya, hanya yang saling tak terhingga mereka tenaga, Reiki adalah satu cabang kesihatan holistik dan perubatan alternatif yang berupa menangani sumber asas yang mundur mudah atau penyakit (sama ada fizikal atau mental-emosi), bukan semata-mata cloaking gejala. Ini adalah sama dalam banyak cara untuk lain-lain bentuk penyembuhan dalam sistem kesihatan holistik dan menawarkan perspektif baru dari lebih analitikal, pandangan gejala perubatan Barat.

Cara kedua untuk Tahu Jika Reiki Really Works:

Penjelasan saintifik

Cara kedua untuk tahu jika Reiki benar-benar berkesan adalah untuk mendapatkan pemahaman yang lebih mendalam tentang asas tidak saintifik. Apa yang benar-benar berlaku? Jika Reiki benar-benar berkesan, mesti ada penjelasan saintifik, bukan?

Sehingga baru-baru ini, terdapat hanya tidak apa-apa rangka kerja saintifik yang boleh didapati ke dalam mana aktiviti yang bertenaga yang terlibat semasa sesi penyembuhan Reiki dapat dimuatkan. Pandangan Newtonian alam semesta disediakan perspektif kuat dan konkrit yang seolah-olah begitu bercampur bertentangan dengan pandangan Timur purba kewujudan interaksi bertenaga. Walaupun ramai mendakwa kesan positif, tidak ada asas saintifik yang mengesahkan tuntutan bahawa Reiki benar-benar berkesan.

Tetapi sekarang, dengan kemajuan terkini dalam bidang sains menunjukkan lebih dan lebih ke arah perspektif yang bertenaga purba, Reiki adalah mencari tempat sebagai pengalaman penyembuhan disahkan secara saintifik.

Ahli-ahli sains kuantum menyediakan badan penyelidikan dan keterangan yang perlu untuk memahami bagaimana dan mengapa Reiki benar-benar berkesan, dan kerana badan besar bukti mengumpulkan sejak kebelakangan ini, hospital progresif banyak kini menawarkan Reiki sebagai pra yang sah dan rawatan selepas pembedahan, kerana fakta menarik yang Reiki benar-benar berkesan!

Jalan Ketiga Tahu Jika Reiki Really Works:

Cuba untuk diri sendiri

Cara ketiga dan paling berkesan untuk tahu jika Reiki benar-benar berkesan, walaupun, adalah untuk mencari satu cara untuk mengalami untuk diri sendiri. Sama ada anda melakukan sedikit penyelidikan dan mencari seorang pengamal Reiki di kawasan anda atau memutuskan bahawa anda ingin mengetahui keupayaan penyembuhan untuk kepentingan peribadi anda sendiri dan untuk manfaat orang di sekeliling anda, anda akan paling yakin dan pendidikan terbaik oleh pengalaman peribadi yang pelbagai jenis. Walaupun belajar Reiki untuk diri sendiri telah biasanya menjadi satu usaha yang mahal, ia telah menjadi lebih meluas dan jauh lebih murah melalui lebih penawaran kursus baru-baru ini seperti program pembelajaran jarak jauh dan kursus belajar di rumah.

Anda tidak akan kehilangan apa dan segala-galanya untuk mendapat dengan mempelajari Reiki untuk diri sendiri, dan jika anda bertekad untuk mengetahui sama ada Reiki benar-benar berkesan, taruhan terbaik adalah untuk mendapatkan "hands-on" dan membangunkan pertimbangan peribadi berdasarkan pengalaman peribadi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar