Kamis, 12 November 2015

Cara Menggunakan Solfeggio Tuning Forks

Cara Menggunakan Solfeggio Tuning Forks

Ini adalah artikel kedua pada Solfeggio Tuning Forks. Artikel pertama adalah Pengenalan kepada Solfeggio Tuning Forks. Satu soalan saya diminta lebih daripada yang lain adalah "apa yang saya lakukan dengan Solfeggio Tuning Forks". Sesetengah pengamal menetapkan kekerapan yang chakra tertentu dan sementara ada yang salah dengan cara ini, ia adalah pengalaman saya bahawa frekuensi Solfeggio bekerjasama dengan badan secara keseluruhan. Sebagai contoh, ramai akan menggunakan 396hz untuk membersihkan chakra akar.

Yang benar adalah bahawa 396hz akan mengosongkan semua chakra begitu juga setiap frekuensi Solfeggio. Ini garpu akan mempunyai kesan positif ke atas seluruh badan. Jangan hadkan keberkesanannya dengan mengehadkan kepercayaan anda tentang mereka. Tidak ada cara yang betul atau salah untuk menggunakan Solfeggio atau mana-mana garpu penalaan. Buat masa ini saya menyedari bahawa anda mungkin mahu satu titik permulaan. Saya telah melihat dan mengalami beberapa protokol yang berbeza, semua yang baik tetapi beberapa kelihatan rumit yang boleh membawa perhatian anda kepada kepala anda daripada gerak hati anda. Saya telah digariskan di bawah kaedah yang mudah untuk menggunakan Solfeggio.

A Protokol untuk Menggunakan Solfeggio Tuning Forks

Adakah ini seberapa kerap yang anda suka pada siang hari dan cuba untuk bekerja dengan frekuensi ini sekurang-kurangnya 3 kali seminggu.

Minggu 1: Mendengar setiap kekerapan, satu demi satu dari terendah kepada tertinggi (174hz untuk 963hz). Menjadi tempat pasti garpu oleh setiap telinga (iaitu ketuk dan meletakkan garpu dengan telinga kanan, kemudian ketik dan meletakkan dengan telinga kiri, 3 "- 6" dari telinga anda).

Minggu 2: Dengar dua garpu pada masa yang sama, satu demi setiap telinga. Sebagai contoh, letakkan 174hz dengan telinga kanan dan 285hz dengan kiri, kemudian beralih telinga. Seterusnya, pikap 285hz dan 396hz dan berulang. Teruskan ini sehingga skala. Pasangan terakhir di dalam teknik ini adalah dengan menggunakan 963hz dan 174hz, melengkapkan bulatan.

Minggu 3: Dengar kitaran 3 garpu berturut-turut:

174hz & 285hz
174hz & 396hz
285hz & 396hz
Kemudian

285hz & 396hz
285hz & 417hz
396hz & 417hz
Minggu 4: Dengar kitaran 3 garpu dengan nombor nombor kekerapan. Sebagai contoh, ketiga-tiga garpu mempunyai nombor 1, 4 dan 7:

174hz & 417hz
174hz & 741hz
417hz & 741hz
Ulang langkah ini untuk dua urutan yang lain; 2, 8 & 5 dan 3, 6 & 9. Selepas minggu 4 meneruskan kaedah yang terasa terbaik untuk anda atau, eksperimen dengan kombinasi yang berbeza ini.

What If I Do It Wrong

Bolehkah saya menyakiti diri sendiri atau orang lain jika saya salah? Sebenarnya, satu-satunya cara yang anda benar-benar boleh menyakiti seseorang dengan garpu penalaan adalah jika anda memukul mereka di atas kepala dengan ia. Yakinlah bahawa badan anda adalah jauh lebih kuat daripada mana-mana frekuensi anda meletakkan berhampiran. Jika anda berlaku untuk membawa frekuensi yang tdk sesuai kepada diri sendiri atau orang lain, yang paling teruk yang boleh berlaku ialah mereka akan berasa sedikit daripada pelbagai untuk seketika, mungkin sehari. Badan anda akan kembali ke keadaan yang seimbang.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar