Kamis, 12 November 2015

Pencegahan Kanser Dengan Omega-3 - Adakah Ia Benar-benar Bantuan?

Pencegahan Kanser Dengan Omega-3 - Adakah Ia Benar-benar Bantuan?

Kanser adalah penyakit yang boleh memberi kesan kepada mana-mana satu pada semua peringkat umur. 13% daripada kematian pada tahun 2007 adalah disebabkan oleh kanser. Walaupun rawatan untuk kanser ini sentiasa dikaji, risiko untuk penyakit ini juga terus meningkat. Ia diketahui disebabkan oleh keabnormalan dalam gen kerana karsinogen yang terdapat di mana-mana, dari makanan yang disediakan, asap, radiasi kepada bahan kimia. Terdapat juga faktor-faktor yang menimbulkan sebagai risiko untuk mempunyai kanser seperti obesiti, merokok, pengambilan alkohol yang berlebihan, pemakanan miskin, dan pencemaran alam sekitar.

Cara yang baik untuk memenangi pertempuran melawan kanser adalah melalui pencegahan. Apabila kita mengelakkan faktor-faktor risiko, kami membantu mencegah kanser sebanyak 30%, yang merupakan cara yang lebih baik daripada apa-apa. Menjauhi rokok, tembakau dan orang-orang yang merokok adalah satu permulaan yang baik. Senaman dan makanan seimbang boleh membantu melawan obesiti. Dengan memastikan bahawa persekitaran kita bersih boleh menjadi sangat berfaedah. Bagi pengambilan makanan, makanan diproses dan dirawat harus dielakkan. Oleh kerana faktor-faktor yang boleh diubahsuai, adalah lebih mudah untuk berurusan dengan.

Hari-hari ini, penyelidik cuba untuk mencari makanan yang boleh membantu mencegah kanser. Asid lemak Omega-3 telah terbukti sebagai salah satu daripada mereka. Ini adalah asid lemak perlu yang, seperti namanya, adalah penting bagi pertumbuhan normal sel-sel. Mereka memainkan peranan penting dalam fungsi otak kita dan meningkatkan daya ingatan. Ini terdapat dari mikroalga dalam air laut yang diambil oleh ikan dan disimpan dalam jumlah yang besar dalam organ mereka. Omega-3 asid lemak yang dikenali untuk mencegah penyakit jantung dan otak, kolon, payudara dan kanser prostat. Kita boleh mendapatkan ini dari ikan seperti salmon, sardin, dan tuna, sayur-sayuran dan minyak kacang yang boleh didapati dalam kebanyakan pasaran. Oleh kerana ia adalah mudah untuk mengakses, anda sentiasa boleh termasuk sumber-sumber dalam pelan hidangan anda. Makan ikan dua atau tiga kali seminggu akan memberi manfaat bukan sahaja dalam kanser menghalang, tetapi juga untuk penyakit-penyakit lain juga.

Kapsul minyak ikan, yang dengan omega-3, juga boleh didapati di pasaran. Anda hanya perlu tahu dos yang tepat untuk anda. Ia boleh diberikan kepada kanak-kanak dan orang dewasa. Walau bagaimanapun, saya mencadangkan agar anda berjumpa dengan doktor sebelum mengambil ini kerana ia boleh membahayakan bagi mereka yang mempunyai masalah seperti gangguan pendarahan. Ia juga boleh meningkatkan atau mengurangkan kesan ubat-ubatan lain seperti aspirin dan antikoagulan lain, ubat kencing manis, steroid, dan NSAID yang boleh membahayakan.

Walaupun omega 3 telah terbukti mempunyai kesan dalam mengurangkan akibat kanser pada peringkat utamanya, kita mesti meletakkan dalam fikiran bahawa pencegahan adalah lebih baik daripada mengubati. Kita mempunyai pilihan ini untuk melindungi diri kita dari kanser dengan memastikan bahawa kita melakukan yang terbaik untuk mengekalkan gaya hidup yang sihat. Sejak suplemen ini yang ada, mengapa tidak merebut peluang untuk menggunakannya untuk keuntungan kami. Anda sentiasa mempunyai pilihan untuk kekal sihat dan makan yang sihat. Seperti pepatah lama, satu auns pencegahan adalah lebih baik daripada satu paun untuk sembuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar