Kamis, 12 November 2015

5 Langkah Untuk A New Life With ADHD Pemulihan semula jadi

5 Langkah Untuk A New Life With ADHD Pemulihan semula jadi

Menurut ubat Barat, ADHD adalah disebabkan oleh kekurangan dopamine neurotransmitter serta norepinephrine. Walaupun mungkin ada apa-apa yang tidak sesuai dengan mengaitkan gangguan kekurangan neurotransmitter, ia akan menjadi rabun memberi perhatian kepada merawat masalah itu dengan ubat perangsang sebagai alternatif mencari dasar kekurangan itu.

Di atas pentas biologi, semua neurotransmitter diperbuat daripada asid amino, blok binaan asas protein. Pada tangan adalah 20 jenis asid amino yang jatuh ke dalam dua kumpulan: asid amino, yang badan tidak boleh mengeluarkan, dan juga asid amino yang tidak penting, yang badan menciptakan protein atau asid amino yang berbeza. Makan asid amino makanan tambahan untuk melanjutkan penciptaan neurotransmitter - kaedah yang juga dikenali sebagai "loading pelopor" - telah digunakan selama bertahun-tahun dan disokong oleh sains dan penyelidikan. Senarai di bawah adalah beberapa asid amino yang boleh membantu menangani ADHD.

Tyrosine bersama-sama dengan fenilalanina

Setiap neuraotransmitter dibuat menggunakan tyrosine, yang seterusnya mengandungi phenylalanine. Asid amino boleh diperolehi dari sihat, protein-berat makanan seperti ayam, kacang, biji, kacang, dan juga telur, atau sebagai makanan tambahan. Mula dengan mendapatkan anak anda makan 500 mg tyrosine lebih awal daripada sarapan pagi, dalam perjalanan pagi, dan sore hari. Setelah 3 hari telah berlalu, membesarkan dos kepada 1,000 miligram. Tambah 5 ratus miligram L-phenylalanine tujuh hari selepas itu serta meningkatkan ubat sehingga 1,000 mg sekali tiga hari.

Glutamine

Glutamine adalah permulaan neurotransmitter yang tenang, GABA. GABA membenarkan sistem saraf pusat untuk bertenang, dan kekurangan neurotransmitter ini boleh menyebabkan serangan panik, ketakutan, sebagai tambahan kepada insomnia. Tidak semata-mata akan glutamin meningkatkan penciptaan GABA, tetapi ia juga menyembuhkan usus, isu biasa dalam kanak-kanak dengan gangguan perhatian defisit hiperaktif. Glutamin boleh diambil daripada protein, tetapi jumlah yang diperuntukkan dari makanan mungkin tidak cukup untuk menetapkan kekurangan. Anak anda mungkin perlu mengambil makanan tambahan yang terdiri daripada bahan mentah glutamin bersama-sama dengan vitamin B6. Anda boleh memberikan 1-2.5k miligram glutamin setiap hari, atau 500 miligram GABA sepanjang petang dan berasingan lima ratus mg sebelum tidur.

Tryptophan

Tryptophan adalah pelopor serotonin, neurotransmitter yang mengawal perasaan dan membuatkan kita berasa gembira. Serotonin juga boleh diperlukan untuk membekalkan melatonin, hormon yang terlibat dalam kitaran tidur. Sebagai pelengkap, anda boleh memberi 500 mg tryptophan sekali dalam pertengahan petang dan sekali sebelum tidur. mengambil makanan tambahan itu satu atau dua jam sebelum makan, apabila perut kosong. Secara alternatif, anda boleh menyediakan 5HTP, asid amino yang dihasilkan oleh triptofan yang membentuk serotonin dan melatonin. Makan lima puluh miligram dua kali sehari, sebaik sahaja dalam pertengahan petang dan sekali sebelum tidur. Pastikan anak anda mengemudi jelas gula dan makanan ditapis alergen seperti kasein atau gluten, kerana ini mengganggu metabolisme serotonin. Tryptophan tambahan perlu ditambah dengan vitamin B6, akibat daripada ini adalah mekanisme yang serotonin bersama-sama dengan melatonin dihasilkan daripada tryptophan.

Taurine

Taurina adalah asid amino yang tambahan berfungsi seperti sebuah pemancar metabolik. Ia menguatkan penciptaan GABA yang membawa kesan pembersihan, dan menghalang magnesium daripada melarikan diri sel-sel apabila kita kecewa.

Glycine

Glycine adalah asid amino yang tidak penting dengan struktur atom seperti glukosa (gula darah) dan glikogen (glukosa yang tersimpan di dalam hati). Seorang doktor yang bernama Carl Pfeiffer akhir-akhir ini mendapati bahawa glycine boleh menenangkan pencerobohan dan mengurangkan keinginan untuk gula dalam kanak-kanak yang terjejas oleh Perhatian defisit gangguan hiperaktif. Jika glycine dimakan bersama-sama dengan GABA dan glutamin, ia mungkin akan mengurangkan hiperaktif dan impulsif dengan memperlahankan mesej gemuruh berkaitan dihantar melalui sistem limbic. Sejak glycine mempunyai rasa manis, ia boleh digunakan sebagai pilihan alternatif kepada kandungan gula yang tinggi dalam makanan seperti teh.

Lebih awal daripada memberikan apa-apa makanan tambahan asid amino untuk pemain muda itu, dapatkan nasihat dari holistik pakar kesihatan mahir. Menambahkan si manja anda secara rawak mungkin tidak membuat apa-apa keputusan yang lebih mahu, dan akan mencetuskan kesan sampingan yang tidak diingini. Yang mahir yang diberi kuasa boleh memeriksa badan anak anda untuk menentukan dos yang sesuai dan rawatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar