Kamis, 12 November 2015

The Sinusitis Connection Pendengaran

The Sinusitis Connection Pendengaran

Adakah anda mengalami kehilangan pendengaran atau telinga sakit apabila sinus anda suar-up? Ia bukan imaginasi anda. Terdapat hubungan antara sinus dan telinga anda. Jika anda mengalami masalah resdung pendengaran, di sini adalah maklumat yang akan membantu anda keluar.

The Tube Eustachio

Telinga dan tekak yang bersambung melalui tiub Eustachio. Hidung dan sinus juga disambungkan ke tekak. Jika jangkitan daripada sinus perjalanan melalui hidung dan tekak, ia boleh mencapai tiub Eustachio dan mula memberi kesan kepada telinga anda.

Ini bukan sesuatu yang luar biasa seperti yang anda fikirkan. Jika anda mengalami meluap-up, anda akan dapati mudahnya jangkitan boleh merebak ke hidung dan tekak anda. Malahan, dengan hidung berair dan sakit tekak adalah dua daripada gejala yang paling umum yang berkaitan dengan suar-up.

Jangkitan Tube Eustachio

Tiub Eustachio digunakan oleh badan untuk menyamakan tekanan di dalam dan di luar telinga. Ini adalah sangat penting bagi telinga untuk menjalankan tugasnya dengan bunyi pemprosesan, yang getaran di udara. Jika jangkitan mencapai tiub ini, ia boleh membengkak ditutup atau tersumbat dengan lendir. Ini boleh membawa kepada masalah lagi kerana mukus, cecair, dan juga udara di dalam telinga terperangkap.

Jangkitan telinga tengah

Dengan lendir dan cecair terperangkap dalam telinga tengah atau pintu, kawasan itu menjadi sangat baik untuk pertumbuhan bakteria. Ini boleh membawa kepada jangkitan telinga tengah yang kadang-kadang boleh menyebabkan kehilangan pendengaran. Sesetengah orang benar-benar pergi melalui kehilangan pendengaran lengkap dalam sekurang-kurangnya satu telinga. Ini adalah sementara kebanyakan masa. Walau bagaimanapun, pembentukan cecair dan tekanan udara di dalam telinga tengah boleh menyebabkan kerosakan yang kekal. Oleh kerana tekanan yang tinggi, gendang telinga anda sebenarnya boleh pecah.

Solutions

Sekiranya anda mengalami masalah resdung pendengaran, anda akan mahu untuk sampai ke sinusitis pertama. Biasanya masalah ini boleh hilang tanpa rawatan perubatan tetapi jika anda tidak merawat up suar yang membawa kepada jangkitan telinga, anda boleh mengalami serangan berulang masalah pendengaran.

Dalam mendapatkan kepada masalah resdung anda, anda perlu berjumpa dengan doktor untuk mendapatkan diagnosis yang tepat mengenai apa yang anda sebenarnya mempunyai. Jika anda boleh mendapatkan ke punca, rawatan perlu menjadi lebih mudah. Juga, anda boleh menjalankan beberapa teknik penjagaan diri seperti minum banyak air dan berehat untuk membantu membaiki badan anda sendiri dan membersihkan lendir yang berlebihan yang boleh menyebabkan tersumbat dalam hidung dan tekak.

Jika telinga anda mula sakit dan kamu takut mungkin mengalami jangkitan telinga, ia sekali lagi baik untuk berunding dengan doktor anda. Sekali lagi, kebanyakan masa masalah ini akan hilang dengan sendiri terutamanya jika anda dirawat flare-up, tetapi ia sentiasa idea yang baik untuk memastikan. Sesetengah jangkitan telinga tengah memerlukan antibiotik dan ubat lain kerana kawasan di dalam telinga tengah telah menjadi sangat baik untuk bakteria dan pertumbuhan bakteria sedang mengamuk di dalam.

Ia adalah sangat penting bahawa anda berunding dengan doktor anda sebelum mencuba ubat-ubat untuk masalah ini telinga. Juga, jangan diri mengobati jika anda tidak tahu punca masalah itu. Penyalahgunaan dadah boleh membawa kepada masalah.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar