Kamis, 12 November 2015

Kekurangan Besi - Punca yang biasa di kalangan Anemia

Kekurangan Besi - Punca yang biasa di kalangan Anemia

Ketidakseimbangan kecil dalam komponen darah dalam badan kita mampu membuka begitu banyak isu-isu kesihatan dan anemia adalah apa-apa syarat perubatan biasa dari darah yang mempunyai ciri-ciri kiraan rendah sel darah merah (RBC). Seperti satu anggaran rasmi yang dikeluarkan oleh Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), anemia menjejaskan lebih satu pertiga daripada jumlah penduduk dunia.

Ini adalah satu laporan yang membimbangkan yang memerlukan tindakan segera, oleh itu membendung terbentang selanjutnya anemia menyebabkan kekurangan zat besi adalah keperluan kritikal. Selain menggabungkan ubat-ubatan besi meningkatkan, memperluaskan rawatan di peringkat pemakanan telah menunjukkan hasil yang hebat dalam memperbaiki pelbagai ketidakseimbangan. Rawatan herba dengan zat besi seperti AnemiCare bukan sahaja meningkatkan kuantiti besi dalam badan, tetapi ia juga melengkapi tubuh dengan Vitamin C, Asid folik dan kalsium.

Kebenaran yang mudah adalah bahawa masalah anemia timbul disebabkan oleh pengurangan atau tidak mencukupi pengambilan kaya dengan zat besi makanan dalam diet kita. Badan kita bergantung majorly kepada bekalan zat besi daripada sumber-sumber luar untuk menghasilkan sel-sel darah merah di dalam marrows tulang. Secara teknikal, besi adalah komponen darah yang tidak boleh dipisahkan digunakan dalam penstrukturan hemoglobin darah, dan kemerahan darah adalah menunjukkan kehadiran hemoglobin. Sementara itu, terdapat pelbagai punca lain anemia tidak termasuk pengambilan makanan yang tidak mencukupi, dan mereka ialah- ulser perut, kronik pendarahan dalaman kanser kolon kerana, kanser rahim, polip usus, buasir dan sebagainya.

Orang yang mengalami salah satu daripada masalah kesihatan adalah tertakluk kepada kehilangan yang berterusan dan perlahan darah, hasil jumlah besi dalam badan mereka kekal di bawah had ambang pada setiap masa. Juga, vitamin dan mineral penting membantu dalam pengeluaran sel-sel darah merah di dalam darah, jadi dalam erti kata lain besi, vitamin B12 dan folat adalah komponen utama yang diperlukan dalam pembuatan hemoglobin dalam darah.

Selaras dengan tahap anemia dalam badan sama ada akut atau kronik, orang yang kekurangan darah mungkin menunjukkan gejala yang terdiri antara keletihan, tenaga yang rendah, lemah, sesak nafas, pening, berdebar-debar dan pucat. Tetapi, kes-kes yang teruk anemia dilaporkan mempunyai ciri-ciri sakit dada, pening, kehilangan kesedaran, perubahan warna najis, peningkatan kadar jantung, pernafasan dan banyak lagi.

Dalam barisan yang sama dengan perubatan moden, rawatan Ayurveda untuk kekurangan zat besi menyebabkan anemia memberi tumpuan kepada kepentingan pendekatan holistik. Kedua-dua jenis kaedah rawatan yang menggunakan kuasa suplemen makanan dan gaya hidup sihat. Meningkatkan pengambilan makanan yang kaya dengan zat besi seperti sawi, bayam, lobak hijau, brokoli, pasli, selada air, tauge, kacang, lentil, kacang soya, diperkayakan besi bijirin penuh, makanan laut seperti tiram, kerang, tuna, salmon et al adalah ubat yang paling mudah untuk mengatasi Pang kesusahan anemia.

Jika anda menghitung Ayurveda sebagai cara yang paling selamat untuk merawat masalah anemia, kemudian AnemicCare, makanan tambahan besi herba kuat, adalah pilihan yang tepat untuk kesihatan \ anda. Produk herba semata-mata membawa sifar kesan sampingan dan penggunaan masa-terikat ini vegetarian pelepasan jaminan kapsul dari jampi pening dan keletihan. Ia mampu meningkatkan stamina anda dan mengisi semula vitamin C, zat besi dan asid folik dalam sistem badan anda.

Membuat Ayurveda sebahagian daripada hidup anda dan menikmati kebahagiaan tanpa had!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar