Kamis, 12 November 2015

The Antics Antibiotik

The Antics Antibiotik

Bagi ibu bapa kanak-kanak sakit, antibiotik boleh menjadi rahmat. Mereka yang kuat, berkesan dan penting untuk kesihatan keseluruhan pesakit daripada semua peringkat umur, dan telah digunakan selama beberapa dekad untuk menyerang bakteria yang yang meletakkan kami di bawah cuaca. Walau bagaimanapun, jika tidak digunakan dengan betul, antibiotik boleh benar-benar membahayakan anak anda.

Kebanyakan jangkitan adalah disebabkan oleh sama ada bakteria atau virus. Ia boleh mengelirukan untuk mencari tahu apa perbezaan dan apa yang ia bermakna untuk kesihatan anak anda. Secara umumnya, virus adalah punca kebanyakan batuk dan sakit tekak, dan juga pencetus untuk selesema biasa dan influenza. Kebanyakan anda berjalan-of-the-kilang penyakit adalah disebabkan oleh virus dan tidak boleh dirawat dengan antibiotik. Jangkitan virus biasanya menjalankan kursus mereka sendiri, biasanya dengan beberapa bentuk ubat untuk membantu gejala kemudahan seperti sakit-sakit, demam, atau batuk.

Bakteria sering pada akar jangkitan yang lebih tidak baik, seperti tekak strep dan jangkitan telinga, sinus atau saluran kencing. Kebanyakan jangkitan bakteria boleh dirawat dengan penggunaan yang betul antibiotik.

Ia adalah sukar untuk menentukan definisi yang tepat untuk antibiotik kerana terdapat pelbagai jenis - salah satu yang digunakan untuk merawat tekak strep bukan yang sama yang digunakan untuk merawat jangkitan sinus, sebagai contoh. Walau bagaimanapun, semua antibiotik mempunyai satu matlamat: Untuk membunuh bakteria membuat anak anda sakit. Malangnya, tubuh kita sering lebih bijak daripada perubatan moden dan mereka telah belajar untuk menyesuaikan diri dengan perubahan yang tidak terkira banyaknya alam sekitar di sepanjang zaman. Antibiotik adalah tidak terkecuali.

Oleh kerana antibiotik melawan organisma hidup, ia adalah sukar bagi mereka untuk bersaing dengan bentuk berubah yang ini mikroorganisma mengambil dalam badan kita. Ini bermakna terdapat strain baru bakteria yang telah menjadi kebal kepada beberapa antibiotik yang lebih biasa. Bakteria tahan boleh merebak seperti jangkitan boleh. Punca yang paling biasa ketegangan ini rintangan diulang atau penggunaan tidak wajar antibiotik. Orang ramai dirawat di hospital setiap tahun untuk jangkitan bakteria tahan.

Mujurlah, terdapat beberapa cara yang agak mudah untuk mengelakkan apa-apa jangkitan pada anak anda. Jangan merawat jangkitan virus mereka dengan antibiotik, sebagai contoh. Bukan sahaja antibiotik membuktikan berguna dalam melawan virus, penggunaan yang sia-sia daripada meds boleh meninggalkan bakteria tahan ketinggalan untuk membesar dan membiak. Pastikan anak anda mengamalkan kebersihan diri untuk mencegah penyebaran jangkitan. Menggalakkan betul mencuci tangan dan pengendalian makanan.

Mungkin yang paling penting: Pastikan anak anda mengambil ubat yang ditetapkan oleh doktor; tidak pernah berkongsi atau menerima antibiotik dengan orang lain; dan memastikan bahawa semua ubat yang diambil, walaupun gejala hilang. Ia boleh tergoda untuk berhenti meds apabila anak anda kelihatan baik dan sihat, tetapi ia adalah penting untuk mengurangkan bekalan untuk memastikan bahawa semua bakteria sneaky telah dibunuh. Hanya kerana anak anda kelihatan baik tidak bermaksud tidak ada beberapa orang-orang mikroorganisma sisa mengintai di belakang. Pastikan anda menyerang mereka semua.

Antibiotik menjadi pejuang setia terhadap penyakit selama beberapa dekad, dan masih berlaku. Walaupun badan kita terus mencari jalan untuk berdiri berjaya terhadap mereka, antibiotik masih memegang mereka sendiri dalam peperangan. Yang berkata, kita perlu memastikan bahawa kita merawat penyakit yang sedia ada, kami juga menghalang satu masa depan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar