Kamis, 12 November 2015

Hop sama - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Hop sama - Penyembuhan The Sifat Of The Herb Terbongkar (Bahagian 1)

Hop biasa adalah saka. Herba ini mempunyai batang tahunan semakin meningkat kepada ketinggian 2-6 meter. Batang ditutup dengan duri kecil. Bunga kecil herba ini dapat dilihat dari awal bulan Julai sehingga pertengahan Ogos. Buah terbentuk di dalam kon seperti batang daun yang meliputi kepala bunga betina berkembang menjadi. Proses ini bermula selepas mekar. Ini berpunca dirujuk sebagai kon hop atau hop.

Hop boleh didapati di tempat pembuangan berdaun hutan, semak dan tepi sungai. Kilang itu cenderung untuk membentuk belukar tidak dapat ditembusi. Herba ini biasanya ditanam sebagai lindung nilai hiasan untuk menutup arbor atau dinding. Di samping itu, hop digunakan untuk membuat beruang agar tidak membiarkan ia menjadi masam.

Hop batang mengandungi minyak 0,3-1,8 peratus penting, 11-21 peratus bahan-bahan pahit atau bahan resin, humulon, lupulon, flavonoid, coumarins, catechin, antocianidins, asid phenylic, vitamin B, asid askorbik, vitamin E, estrogen dan lain-lain bahan biologi aktif .
Hop minyak pati dan ekstrak adalah termasuk dalam pelbagai ubat-ubatan untuk rawatan penyakit kardiovaskular. Penyerapan dan serbuk adalah remedi yang hebat untuk merangsang selera makan, meningkatkan pergerakan alat pencernaan, merawat penyakit pundi hempedu dan hati, menghilangkan batu-batu di dalam buah pinggang, berurusan dengan cystitis dan berjuang urethritis.
Anda perlu berhati-hati apabila berurusan dengan herba. Mengumpul hop, menggunakannya untuk jangka masa yang panjang atau terlebih dos mungkin menyebabkan rasa mengantuk, sakit kepala, loya, muntah-muntah, nafas pendek dan sakit di sekitar jantung anda. Sangat orang yang sensitif mungkin mengalami kerengsaan, kebimbangan, demam dan ekzema kronik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar