Kamis, 12 November 2015

Perubatan Alternatif - Doktor Naturopathic

Perubatan Alternatif - Doktor Naturopathic

Istilah "perubatan alternatif" adalah longgar digunakan untuk memasukkan mana-mana pengamal kesihatan yang tidak menggunakan pendekatan konvensional atau ortodoks preskripsi ubat dan menganggap kaedah mereka untuk menjadi "semula jadi." Namun sesiapa sahaja boleh menjalankan amalan perubatan alternatif dianggap sebagai pengamal perubatan? Tanpa pengetahuan yang mantap biokimia manusia, anatomi dan fisiologi, saya tidak percaya mereka perlu.

The Art of Medicine

Apa yang mungkin, bentuk yang ideal tertinggi seni ini, tidak kira apa istilah yang digunakan untuk menggambarkan ia, sama ada perubatan alternatif, perubatan pelengkap atau perubatan holistik?

Sebaik-baiknya pengamal berpengetahuan mengenai penyakit dan diagnosis mereka. Ini bermakna mentafsir gejala pelanggan mereka berhubung dengan keputusan ujian makmal.

Mereka mesti memahami bagaimana dan mengapa kesihatan secara perlahan-lahan juga boleh dijangkiti penyakit. Penyakit mungkin mengambil masa dan juga beberapa dekad untuk membangunkan dan semasa interim ini pengamal mesti menyaksikan kecenderungan pelanggan mereka, untuk mengetahui cara-cara untuk menghentikan pergerakannya dan membantu badan untuk kembali kepada kesihatan sekali lagi. Ini adalah ubat pencegahan dan merupakan komponen yang sangat penting dalam perubatan alternatif.

Seseorang pengamal mesti tahu sebab-sebab mengapa kesihatan merosot. Ini termasuk yang berikut:

Kekurangan nutrien termasuk vitamin, mineral, zat galian, protein dan lemak, semua yang diperlukan untuk kesihatan.
Kurangnya pendedahan yang secukupnya kepada cahaya matahari yang membawa kepada kekurangan vitamin D yang mendasari osteoporosis, ada pelbagai sklerosis pesakit, rendah gejala hormon tiroid, dan lain-lain.
Kurang tidur dan rehat yang cukup membawa kepada keletihan saraf, kekurangan adrenal, dan pelbagai masalah psikologi.
Tekanan tak henti-henti membahayakan sistem saraf dan fikiran.
Bahan kimia alam sekitar dan toksin menjadi beban kepada badan. Mereka boleh merosakkan RNA dan DNA, dan menyebabkan kerengsaan dan keradangan. Satu kategori bahan kimia dipanggil endokrin mengganggu Chemicals mengganggu endokrin yang normal dan fungsi tiroid.
Di bawah berfungsi dengan detoksifikasi badan.
Logam berat yang membawa kepada disfungsi imunologi.
Ekologi usus yang buruk yang mengganggu penghadaman dan penyerapan. Bakteria, kulat dan parasit juga boleh wujud.
Alahan, terutama kepada makanan, menyebabkan beberapa masalah kronik.
Senyap, jangkitan kronik terdapat dalam usus, gigi, tonsil dan parut. Jangkitan boleh wujud tanpa sama ada pelanggan atau doktor menyedari ia.
Siasatan
Perubatan alternatif tidak hanya mengawal gejala melalui apa sahaja yang "semula jadi" kaedah pengamal yang menggunakan.

Badan kita berkomunikasi kepada kita melalui gejala. Gejala boleh menyebabkan apabila badan tidak mendapat apa yang diperlukan (nutrien), apabila ada salah jajaran struktur (kiropraktik atau osteopathic), apabila emosi atau pengalaman telah ditindas dan tidak ditangani dengan (psikologi), apabila terdapat sesuatu yang 's dalam badan yang perlu dikeluarkan (bakteria, kulat, dan lain-lain) atau jika ada ketidakseimbangan hormon (tiroid & endokrin).

Jadi badan kita boleh berkomunikasi dalam bahasa itu sendiri bahawa ada sesuatu yang salah. "Saya perlu lebih banyak berehat," atau, "Saya memerlukan lebih banyak protein," atau, "Saya memerlukan anda untuk mengambil kehidupan kurang serius," atau, "Saya perlu berehat," atau, "Saya perlu melakukan sesuatu yang saya suka lakukan untuk perubahan." Beberapa tanda-tanda yang jelas seperti keletihan dan cepat marah manakala yang lain adalah yang lebih khusus seperti sakit kepala dan artritis.

A sakit gigi gred rendah adalah contoh mudah dari apa yang saya maksudkan. Bagi seseorang yang mempunyai kehidupan yang sangat sibuk pendekatan mereka mungkin mengambil ubat tahan sakit dengan harapan sakit gigi omelan akan hilang. Tetapi akhirnya mereka perlu berjumpa dengan doktor gigi mereka. Pilihan yang kemudian adalah untuk mengisi gigi jika kesakitan adalah disebabkan oleh kerosakan, kanal akar jika saraf meradang atau gigi yang dijangkiti, atau hanya tarik.

Tetapi selalunya tidak bertanya soalan mengapa. "Apa yang berlaku dengan gigi saya? Mengapa masalah ini berkembang di tempat pertama? Apa yang boleh saya lakukan untuk mengelakkan satu lagi masalah dengan gigi saya?"

Yang sakit gigi boleh disebabkan oleh kekurangan mineral, membuat gigi terdedah kepada kerosakan. Mungkin masalah wujud dalam usus yang menghalang penyerapan mineral daripada makanan. Mungkin sistem dan air liur terlalu berasid menyebabkan beberapa kerosakan kepada enamel gigi. Mungkin sistem imun adalah berjalan sedikit ke bawah menyebabkan peningkatan mudah terdedah kepada jangkitan gigi.

Sebaik-baiknya sebarang gejala atau keadaan kita perlu bertanya mengapa, dan kemudian untuk menyiasat kemungkinan. Setiap gejala dan setiap keadaan tubuh dan minda manusia mempunyai sebab-sebab dan pengamal perubatan alternatif mesti biasa dengan jenis penyiasatan.

Penyelidikan ini termasuk yang berikut:

Pemeriksaan fizikal menyeluruh
Kajian semula sejarah perubatan pelanggan mereka dan sejarah perubatan keluarga mereka
Kajian semula gaya hidup mereka, apa yang menyumbang kepada kesihatan mereka dan apa yang memakai ke bawah
Satu kajian yang mendalam tentang keadaan mereka, keadaan sekitar yang keadaan itu muncul dan bagaimana ia berkembang
Kajian tabiat dahulu dan sekarang mereka makan
Pendedahan mereka kepada bahan kimia dan toksin alam sekitar
Satu panel ujian makmal menyeluruh
Jika seseorang menganggap diri mereka sebagai seorang pengamal perubatan alternatif, mereka mesti berpengetahuan tentang fisiologi manusia, biokimia, patologi, imunologi, endokrinologi, dan psikologi atau mereka mesti bekerja sebagai ahli pasukan yang tujuan adalah untuk menyiasat sebab-sebab mereka keadaan pelanggan dan kemudian memohon terapi atau protokol. Saya mungkin menambah bahawa terapi mungkin termasuk farmasi dan bahawa sesiapa yang mengamalkan perubatan alternatif perlu biasa dengan kepentingan dan perlu kadang-kadang menggunakan farmaseutikal.
Kami memahami kelemahan farmaseutikal dalam bahawa mereka mengatasi gejala dan tidak menangani isu tersebut belum mengambil pendirian alternatif tanpa pengetahuan farmasi adalah perspektif yang sangat sempit dan berat sebelah.

Amalan perubatan mestilah untuk pemulihan kesihatan pelanggan. Dalam usaha untuk mencapai ini mesti ada pengetahuan tentang mengapa dan bagaimana pelanggan tergelincir dari keadaan kesihatan ke dalam salah satu daripada penyakit. Falsafah dasar perubatan adalah bahawa tubuh mampu diri betul dan untuk kembali kepada keadaan kesihatan jika ia disediakan cara. Ini memerlukan pengamal seni perubatan mesti juga memahami kesihatan dan apa yang menyumbang kepada kesihatan.

Adakah kita merawat penyakit? Ya, tetapi terutamanya melalui sokongan kesihatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar