Kamis, 12 November 2015

Pemulihan semula jadi untuk bayi Colic

Pemulihan semula jadi untuk bayi Colic

Air mata dan menenangkan Pains Bayi Anda: Pemulihan Semulajadi Untuk Colic Bayi

Kolik bayi adalah suatu keadaan yang memberi kesan kepada bayi yang lebih muda, dan mempunyai ciri-ciri menangis dan cepat marah jangka panjang. Colic biasanya berlaku pada masa yang sama hari, biasanya pada waktu malam atau pada waktu awal pagi. Colic boleh disebabkan oleh tekanan, ketegangan atau kekejangan di bahagian abdomen. Keamatan dan kesakitan yang disebabkan oleh kolik boleh berbeza dari satu bayi yang lain, tetapi dengan mudah dapat diatasi dengan beberapa kaedah.

Walaupun ada produk farmaseutikal lisan yang mendakwa untuk mengurangkan tanda-tanda sakit perut, kebanyakan ibu bapa tidak selesa dengan pemikiran membiarkan bayi mereka menelan barangan yang diperbuat daripada bahan kimia sintetik dan bahan-bahan. Jika anda kebetulan mempunyai baris yang sama pemikiran kerana kebanyakan ibu bapa ini, maka anda secara semulajadi akan mahu mencari ubat semula jadi untuk membantu bayi anda.

Syukurlah, sakit perut dapat dibetulkan dengan bantuan beberapa cubaan semula jadi. Berikut adalah beberapa perkara yang anda mungkin ingin mencuba kali seterusnya anak lelaki atau anak perempuan anda mengalami ejaan kolik di tengah-tengah malam.

Cuba Chamomile

Chamomile digunakan untuk pelbagai masalah kesihatan kerana ia adalah menenangkan dan santai di alam semula jadi. Ia membantu melegakan sistem saraf dan juga membuat ketetapan gangguan pencernaan, menjadikannya pilihan yang tepat untuk ibu bapa yang mempunyai anak-anak yang mengalami kolik dengan latar belakang penghadaman atau saraf. Chamomile mengandungi matricin dan alfa-Bisabolol yang anti-radang dalam alam semula jadi. Ia juga adalah anti-tdk teratur, yang besar untuk kekejangan perut yang dibuktikan semasa mantra kolik yang membawa sakit banyak untuk bayi.

Beri Mandi Panas

Satu mandi panas sebelum tidur bayi boleh mengurangkan berlakunya kolik. Ini juga sesuatu yang boleh anda lakukan jika bayi anda mengalami sakit perut pada siang hari. Tambah beberapa titik lavender organik minyak pati atau menggunakan lavender mandi buih wangi untuk bayi anda. Satu mandi panas adalah santai, dan lavender mempunyai beberapa sifat yang menenangkan dan santai yang boleh melegakan kesakitan bayi anda.

Main Beberapa Muzik

Cara semula jadi untuk membetulkan kembung perut bayi adalah untuk bermain muzik semasa tidur. Anda boleh menyanyi atau bermain lullabies direkodkan semasa tidur. Ini melegakan bayi dan menjadikan dia atau dia berasa selamat.

Melegakan ketegangan

Kolik kadang-kadang boleh disebabkan oleh ketegangan bayi. Mandian panas dan wangian yang menenangkan yang besar untuk sakit perut yang disebabkan oleh ini, tetapi anda juga boleh cuba memberi bayi anda urutan. Terdapat urut lembut yang anda boleh membuat di perut bayi anda untuk mengurangkan ketegangan dan kesakitan. Anda juga boleh memberikan bayi anda kompres air panas pada perut. Lampin bayi dalam selimut juga meniru persekitaran yang rapat dan sendat dalam rahim, dan ini juga boleh bekerja untuk menenangkan dia.

Colic boleh menjadi kejadian yang tertekan, bukan sahaja di pihak bayi tetapi untuk ibu bapa juga. Kolik bayi mungkin kebimbangan mendorong, tetapi ingat bahawa bayi anda akan menjadi lebih besar akhirnya. Untuk masa yang sama, anda boleh mengurangkan rasa sakit bayi anda dan mengurangkan tekanan anda dengan bantuan ubat-ubatan semula jadi untuk sakit perut bayi.

Ingat bahawa bayi adalah berbeza, dan kaedah yang bekerja untuk bayi yang lain tidak boleh bekerja untuk anda. Cuba kaedah ini dan lain-lain ubat semula jadi untuk satu kolik demi satu untuk mencari yang terbaik yang bekerja untuk bayi anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar