Kamis, 12 November 2015

Andaian In The Course Of Hypnosis

Andaian In The Course Of Hypnosis

Secara umumnya, orang boleh masuk ke dalam berkhayal hipnosis. Terdapat beberapa orang bagaimanapun, yang tidak mempunyai keupayaan untuk dipukau atau berada di bawah hipnosis, dan ini termasuk mereka yang mengalami gangguan pemikiran dan psikosis, orang-orang dengan darjah kecerdasan yang rendah atau IQ, dan orang-orang yang enggan dipukau.

A berkhayal hipnosis adalah keadaan biasa dan normal yang kebanyakan orang mengalami beberapa kali dalam sehari. Ia kadang-kadang berlaku apabila anda sedang memandu. Anda mengalami memandu di beberapa tempat tetapi tidak boleh ingat perjalanan itu sendiri. Ia juga berlaku apabila anda membaca buku atau menonton televisyen. Anda kadang kala tenggelam dalam buku atau program TV yang anda tidak sedar orang yang bercakap kepada anda.

Hypnosis sebenarnya penargetan makhluk sedar dalam sfera kecil pengaruh. Fikiran sedar adalah sangat berfokus yang pengaruh luar yang diturunkan untuk dilupakan dan tidak dipertimbangkan. Pengaruh lain boleh mendengar secara fizikal tetapi tidak mental diserap. Ini seperti mengalami parti di mana ramai orang yang berbual tetapi anda tidak dapat memahami idea-idea masing-masing. Ia seolah-olah seperti massa besar bunyi untuk anda.

Tetapi jika perbualan menyebut nama anda, anda tiba-tiba memberi tumpuan kepada perbualan itu dan mendapatkan untuk mengambil mesej. Perkara yang menakjubkan tentang fikiran anda adalah bahawa ia mampu untuk menapis melalui perbualan orang banyak dan ia adalah kerana kuasa minda bawah sedar anda. Ia dapat mendengar melalui semua perbualan pada masa yang sama. Ini adalah intipati hipnosis dan hipnoterapi. Anda mungkin boleh hanya tahu beberapa perkara kerana fikiran bawah sedar anda boleh menyerap perkara-perkara yang anda kadang-kadang tidak sedarkan diri.

Terdapat perasaan dari segi mental dan fizikal yang selesa apabila anda berada di bawah hipnosis. Ia agak perasaan yang baik dan entah bagaimana anda masih dalam mengawal keadaan. Anda masih boleh mendengar apa yang berlaku di sekeliling anda dan anda mempunyai pilihan untuk hanyut daripada keadaan atau tidak. Anda sedar bahawa anda masih boleh berfungsi dengan keinginan anda seperti berdiri, bercakap atau berjalan.

Ada orang yang cuba menggerakkan jari mereka untuk memeriksa jika ia dapat bergerak walaupun di bawah hipnosis. Ada kalanya seseorang di bawah berkhayal mempunyai kesukaran untuk bangun dari tidur. Tetapi yang benar untuk memberitahu, tiada orang lagi yang terperangkap dalam hipnosis. Ia hanya bermakna bahawa orang di bawah berkhayal datang sekitar kerana dia selesa dalam berbuat demikian.

Berkhayal hipnosis adalah lazim kepada banyak orang beberapa kali sehari. Pada tahun 1955, Persatuan Perubatan British telah mendapat tahu bahawa hipnosis sebenarnya instrumen yang terapi dan perubatan. Ia juga telah membuat rayuan dan cadangan yang ini hendaklah dimasukkan dalam sukatan pelajaran sekolah-sekolah perubatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar