Kamis, 12 November 2015

Menyembuhkan semata-mata semula jadi untuk Sembelit

Menyembuhkan semata-mata semula jadi untuk Sembelit

Sembelit dibahagikan kepada dua jenis, sembelit sementara jarang berlaku manakala sembelit tetap berlaku setiap hari. Bagi orang-orang yang mempunyai sejarah keadaan ini harus datang dengan pelan makanan untuk mengurangkan kejadian juga untuk menggunakan opsyen khusus untuk menghilangkan ini. Senarai di bawah adalah beberapa rawatan rumah semula jadi yang berguna untuk membantu anda mendapatkan Sembelit Pertolongan.

Sekam psyllium dianggap sebagai ubat terbaik untuk sembelit kerana ia boleh memberikan hasil serta-merta. Bagi orang-orang yang mempunyai sembelit yang kerap perlu gunakan setiap hari ini sebelum tidur.

Halia merupakan satu lagi elemen yang hebat semula jadi untuk mengubati sembelit. Pengambilan halia mentah hampir sukar untuk teh sebab halia adalah jawapannya. Mulakan dengan memanaskan secawan air dan sekali ia panas cukup meletakkan beberapa halia kepadanya. Memberi masa mendidih selama satu minit selepas itu mematikan dapur. Letakkan sedikit gula kepadanya dan teh halia benar-benar bersedia.

Mengambil air yang banyak untuk membantu melembutkan najis. Ia adalah dinasihatkan untuk minum sekurang-kurangnya 9-11 gelas air jika tidak contraindicated dan akan minum setiap hari terutama bagi individu yang mempunyai sembelit berulang.

Makan bubur atau oat makan untuk sarapan pagi setiap hari. Profesional perubatan menunjukkan bahawa orang yang berjuang dari keadaan ini mesti mempunyai gentian sejumlah besar dalam pelan diet mereka. Cara terbaik pengambilan serat adalah untuk mempunyai bubur atau oat makan setiap pagi sebagai sarapan pagi untuk rawatan sembelit. Roti coklat adalah sumber terbaik serat yang perlu diambil setiap hari bila-bila masa anda boleh.

Minum segelas susu suam dengan madu sebelum tidur. Ia sebenarnya satu kaedah yang baik untuk menghentikan Gejala Sembelit. Selepas meminum susu perlu menunggu selama 30 minit sebelum tidur.

Makan buah ara kering adalah salah satu ubat semulajadi besar yang lain untuk sembelit ialah untuk mengambil satu atau dua buah ara kering sebelum masuk tidur. Mereka adalah sangat berkesan untuk melegakan sembelit dan digunakan selama beberapa dekad untuk fungsi ini. Pesakit boleh mengambil dalam buah ara kering pada siang hari tetapi ia berfungsi lebih baik jika anda makan sebelum tidur.

Keadaan ini seolah-olah berlaku lebih pada orang mempunyai cara aktif hidup terutamanya bagi orang-orang yang lebih tua. Ia akan sentiasa baik untuk melaksanakan badan anda kerana ini meningkatkan aliran darah yang baik, mendorong kolon untuk bergerak dan juga membantu anda menjaga kesihatan dan sihat sepanjang masa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar