Kamis, 12 November 2015

Merawat Kecederaan Kemalangan Kereta Dengan Rawatan Chiropractic

Merawat Kecederaan Kemalangan Kereta Dengan Rawatan Chiropractic

Kemalangan kereta satu masalah yang besar dan mereka semakin meningkat dan bukan merosot. Malah, mereka adalah salah satu punca utama kematian di Amerika Syarikat.

Apabila mereka tidak membawa maut, maka mereka boleh menyebabkan kecederaan utama dan upaya dan kemalangan kereta yang paling jarang meninggalkan hanya lebam atau calar kecuali dengan beberapa orang yang sangat bertuah.
Pentadbiran Lebuhraya Persekutuan mengemukakan data yang mengejutkan 6420000 kemalangan kereta di Amerika Syarikat pada 2005 yang menyebabkan 2.9 juta kecederaan dan 42.636 kematian.

Satu fakta yang membimbangkan ialah kes-kes ini telah meningkat dan bukannya menurun setiap tahun bermakna selain nyawa, terdapat berjuta-juta orang yang terpaksa meratapi perjuangan berurusan dengan kecederaan.

Kecederaan biasa kenaikan Dari Kemalangan Kereta

Satu kemalangan kereta boleh menyebabkan kecederaan mana-mana tetapi beberapa jenis kecederaan kelihatan lebih berulang daripada yang lain. Jika berlaku kecederaan pada muka atau kepala, ia akan menjadi calar, lebam, luka dan kerugian atau kerosakan kepada gigi palsu. Whiplashes, strain, keseleo, patah tulang dan kecederaan cakera adalah biasa di leher, bahu, lengan, pertengahan dan pinggang. Dengan kecederaan belakang di mana tulang belakang sensitif terletak, kecederaan sering dilihat di serviks, toraks dan lumbar tulang belakang kecederaan, kecederaan cakera serta terseliuh, patah tulang dan kesesakan. Dengan kecederaan badan yang lebih rendah kepada kaki, lutut dan kaki, mangsa sering mengalami kecederaan ligamen, lutut dan kecederaan kaki di samping patah, jenis, terseliuh dan terkehel.

Perhatian perubatan

Satu kemalangan kereta dianggap kecemasan dan sebagainya mangsa akan dikejarkan ke hospital dalam usaha untuk menyelamatkan nyawa mereka. Di sini, perhatian perubatan akan ditadbir oleh seorang doktor perubatan yang boleh menetapkan ubat sakit, x-ray dan mungkin pembedahan jika ia dianggap perlu.

Sebagai alternatif, mangsa boleh menerima rawatan kecemasan dan menjalani ujian dan peperiksaan untuk menilai kecederaan mereka. Ia boleh didapati bahawa mereka telah mengalami kerosakan otot itu. Ini adalah di mana chiropractor datang.

Merawat Kecederaan kereta dengan Rawatan Chiropractic

Chiropractor A khusus dalam rawatan otot dan sendi dengan penekanan pada tulang belakang. Kaedah mereka rawatan yang holistik. Selain itu, ia adalah satu bentuk amali rawatan.

Ahli tulang bekerja dengan membuat pelarasan lembut kepada tulang belakang, dan mereka mungkin mengesyorkan fisioterapi dan mungkin lebih urut terapeutik untuk memperbaiki mutu otot dan ligamen yang telah mengalami kecederaan.

Sesetengah mangsa kemalangan kereta yang mendapatkan khidmat chiropractor telah melaporkan bahawa ini jenis rawatan telah agak berkesan dalam memulihkan kecederaan mereka dan bukannya rawatan dengan dadah perubatan dan terapi fizikal semata-mata. Ini adalah terutamanya untuk orang-orang yang telah mengalami tisu lembut dan kecederaan whiplash.

Satu lagi kelebihan menggunakan rawatan kiropraktik selepas kemalangan kereta adalah bahawa chiropractor mungkin dapat mengesan kecederaan yang tidak diambil selepas kemalangan. Apabila seseorang itu menghadapi masalah seperti kemalangan, refleks badan meletakkan badan dalam mod pertahanan. Salah satu cara badan cuba untuk melindungi dirinya adalah dengan mengeluarkan hormon yang dikenali sebagai endorfin yang merupakan ubat penahan sakit semulajadi. Apabila hormon ini pergi, orang yang cedera tidak boleh merasa sakit dan tidak boleh mengakui bahawa mereka telah mengalami kecederaan. Pemeriksaan oleh chiropractor itu, adalah disyorkan sebagai langkah berjaga-jaga walaupun selepas dirawat oleh seorang doktor perubatan.

Sesetengah mangsa kemalangan kereta juga mengadu sakit yang berterusan walaupun selepas tempoh yang panjang penggunaan dadah terus preskripsi atau semasa sesi terapi fizikal. Ini mungkin berlaku kerana penggunaan dadah boleh topeng kesakitan tetapi ia tidak mengambil berat tentang punca masalah ini dan di sinilah chiropractor boleh menyelamatkan keadaan dengan melakukan pemeriksaan untuk mengenal pasti kawasan tertentu kecederaan dan kemudian memohon dizonkan masuk rawatan untuk kawasan ini.

Pulih daripada kecederaan kemalangan kereta boleh menjadi proses yang panjang, dan menyakitkan. Menggunakan satu bentuk terapi yang akan mempercepatkan pemulihan kekuatan badan umum, tawaran disasarkan melegakan kesakitan dan mengesan sebarang masalah yang mendasari adalah perkara yang wajar dilakukan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar