Kamis, 12 November 2015

Bagaimana untuk Penyembuhan Sembelit jalan Asli

Bagaimana untuk Penyembuhan Sembelit jalan Asli

Adakah anda mempunyai pergerakan usus yang tidak kerap? Adakah anda meneran ketika cuba membuang air besar? Adakah anda lulus keras dan najis kering?

Jika anda menjawab ya kepada semua soalan-soalan di atas, ini bermakna anda sembelit dan yang pasti anda sedang mencari ubat untuk sembelit.

Buang air besar tidak teratur boleh dirawat secara semula jadi. Mendapatkan bantuan daripada masalah ini pencernaan dan perasaan tidak selesa yang datang dengan itu melalui tips berikut.

Apabila anda merasakan bahawa anda tidak mampu untuk mengosongkan usus anda sepenuhnya, mula minum banyak air. Cecair adalah ubat bagi sembelit yang boleh berkuat kuasa serta-merta. Apabila menghadapi kesukaran membuang air besar, minum sehingga empat gelas air dan anda hampir akan mendapat keputusan yang baik dalam hanya beberapa jam.

Jika isu ini adalah kronik, membuat ia satu titik untuk minum sehingga 10 gelas air setiap hari. Menyimpan badan anda terhidrat mempunyai manfaatnya: organ-organ badan anda berfungsi dengan lebih baik, badan anda dibersihkan dan pencernaan anda lebih lancar. Air adalah yang paling murah dan salah satu penawar yang paling mujarab bagi sembelit.

Serat juga rawatan yang disyorkan. Sebenarnya, meningkatkan pengambilan serat anda apabila sembelit dilihat sebagai penawar terbaik untuk sembelit. Serat semula jadi dilihat dalam makanan tumbuhan: sayur-sayuran, buah-buahan, benih, kacang dan produk yang diproses daripada bijirin. Sumber serat yang sangat baik termasuk epal, oren, buah beri, anggur dan pear. Diet anda juga boleh lakukan dengan brokoli, lobak dan kacang.

Makanan lain yang penawar yang baik untuk sembelit ialah: beras perang, oat, roti gandum dan dedak.

Kerap bersenam juga boleh menyembuhkan sembelit. Ramai orang gagal untuk melihat sambungan bersenam untuk pencernaan yang baik. Seperti yang anda bersenam, akta ini merangsang metabolisme anda yang juga mempercepatkan penghadaman sekaligus menjadikan penghapusan usus lebih mudah.

Ia adalah dinasihatkan untuk mengambil penawar semula jadi untuk sembelit pertama sebelum pergi untuk julap. Julap harus menjadi pilihan terakhir anda jika semua kaedah semula jadi tidak boleh membantu. Ia juga disyorkan untuk bercakap dengan doktor sebelum mengambil perangsang ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar